The Ones Below

onesbelow1

„The Ones Below”

reż. David Farr

„Dziecko Rosemary” Polańskiego to jedno z najbardziej oczywistych odwołań, które przychodzi do głowy podczas ogląadnia debiutanckiego filmu Davida Farra. Pożyczony motyw kołysanki oraz matki, która traci zmysły i spokój, ale reżyser nigdy nie zapuszcza się tak daleko, jak polski reżyser. Chcąc trzymać tą opowieść z dala od surrealistycznych wątków, twórca nie może się zdecydować się, że kręci horror, czy dramat społeczny. Ostatecznie zostawia widza siedzącego w rozkroku na płocie, zastanawiającego czy bać się, czy może wyśmiewać zdesperowanych, bogatych mieszczan.

Film opowiada o dwóch parach, które mieszkają w wiktoriańskim domu w Londynie, jedno mieszkanie nad drugim. Jedna z nich po dziesięciu latach w końcu zdecydowała się na dziecko, druga starała się o nie od siedmiu lat. Ciąże obu kobiet dzieli kilka tygodni. Kate i Theresa zaprzyjaźniają się ze sobą, choć stosunek partnera tej drugiej do sąsiadów jest bardziej niż chłodny. Kiedy podczas domowej imprezy dochodzi do tragicznego wypadku i Theresa traci dziecko, stosunki pomiędzy nimi diametralnie się zmieniają. Wszystko pozornie wraca do normy, gdy Kate zostaje mamą. Sąsiedzi, którzy wyjechali na jakiś czas za granicę, wracają i są bardziej niż wylewni w kontaktach z nowymi rodzicami.

Nietrudny do przewidzenia finał opowieści nie pomaga w oglądaniu filmu. Niezamierzona groteska, która pojawia się w kilku scenach, rozbija nastrój grozy i osaczenia.

Ocena: 5/10

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

Blog na WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: